Wednesday 24 July 2019

FRUSTRATED

Assalamualaikum

Korang pun mesti pernah rasa kecewa dengan orang yang sebelum ni kira korang baik je dengan dia, dia susah pun korang lah orang pertama yang willing to help them, orang pertama yang kedepan untuk tolong bila dia ditimpa kesusahan. Tapi end up dia bagi taik dekat korang? Phuuii memang berbakul sumpahan lah yang akan keluar dari mulut kan! 

Itu lah apa yang i tengah rasa sekarang. I sampai dah rasa menyesal sangat sebab banyak tolong dia sebelum ni. Suami i lah paling kesian sebab pernah berhempas pulas tolong dia & suami. Time dia accident, kereta diorang time tu total lost siapa yang ada masa tu kalau bukan cikwie? time tu bukan dia tak boleh panggil kawan-kawan dia, kata ramai kawan kan? apehal suami i je yang dia harap time tu? ye memang tak salah kau panggil cikwie, tapi time tu dah la tengah malam, cikwie makan pun belum sebab baru habis waktu kerja, dapat je call dari korang berdua zaapp terus dia pergi kat tempat korang accident tu, siap settle kan hal kereta a-z! kereta towing semua pun cikwie tolong! Then bila dia sakit pun kami ni lah yang kedepan, mana dengan anak kecik waktu tu, yang suami dia jauh, dia pulak tak boleh nak bangun siapa yang ada time tu? kami lah.... yang kau tak suka ni lah yang kedepan tahu tak? eh banyak lah kalau i nak cerita apa yang cikwie dah buat pada diorang tu sampai tahun depan pun belum tentu habis! Tapi seriously diaorang langsung tak mengenang budi!! 

Betul, tak baik mengungkit dengan apa yang kita dah buat. I cuma nak meluah je sebenarnya. Selagi terbuku kat dalam hati ni, rasa tak lepas. Cikwie pun memang dah pesan, lepas ni kami kene lebih berhati-hati sebelum hulur bantuan pada orang.  I pun mungkin akan pilih dulu orang mana yang i patut bantu & yang mana yang patut i tengok je. Sebab i dah banyak kali jugak terkena, kita ni punya lah baik dengan orang... bila orang call mintak tolong dengan rasa senang hati je i akan tolong, even benda tu kadang menyusahkan i tapi i ikhlas memang i nak tolong. But after what happened to us recently we both take it as lesson to learn!! And especially for you both maybe kami berdua akan belajar say no or we both just silent when the day is come. Rasanya cukup lah apa yang kami dapat atas apa yang korang dah buat pada kami. Hati ni pun dah tawar. I kesian jugak dengan anak-anak dia, ye lah budak tak salah apa pun bab anak-anak itu lain, cuma i kesian dengan anak-anak dia dapat mak ayah yang langsung tak berhati perut macam tu. Bak kata cikwie, tak apa ayang, diorang pun ada anak...Allah lebih mengetahui. Sian cikwie, kalau ikut geram memang i rasa tak duduk semeja dah diorang tu cikwie buat, tapi apa boleh buat tak kan kita nak ikut bodoh macam depa, betul tak?

Untuk kami berdua, ini adalah pengajaran terbesar buat kami. Tapi pesan cikwie pada i, jangan pernah berhenti buat baik pada orang. Jangan disebabkan 1 orang punya masalah kita anggap orang lain tu sama macam diorang. Ini ujian kita. Alhamdulillah walaupun orang yang kami harap dapat tolong kami tu tak kedepan, rupanya ramaaaaiii lagi orang yang berhati mulia nak tolong. Allah tu sebaik-baik perancang. Dia permudahkan jugak urusan kami masa tu. I sampai nangis lah, i tak sangka rupanya ramai lagi yang sayangkan kami. Thank you so much pada yang ada masa tu and thank you ALLAH sesungguhnya kau maha pengasih!!

And for you both, percaya lah kifarah tu ada. Mungkin sekarang kamu berdua tengah senang, berbangga lah dengan kesenangan yang korang ada tu sekarang, tapi ingat, dengan kesenangan yang ada tu jugak kalau tak digunakan dengan betul akan memberikan korang ujian yang besar nanti. Dik, kita hidup ni tak lama pun..ALLAH tu tak pernah tidur. :)  

  


   

No comments:

Post a Comment

Thanks yaaaa.... =)

Nuffangs Adds