Monday 3 June 2013

Huru Hara Lah

Salams hotters!

Memang sekarang ni tengah dok huru hara sangat-sangat.. addeehh! Weekend lepas me dengan cik wi bersungguh kulur kilir dok mencari baju nikah. Ye la since baju nikah yang saya tempah dulu tak berapa nak jadi dan langsung tak mengikut kehendak hati oleh itu saya amik keputusan keras untuk carik baju nikah yang lain. Sekarang ni ade 2 je plan yang terlintas. Which is beli sajer baju yang dah siap or worst come worst baru lah kita beli kain and buat tempahan yang baru. Most important thing is jangan pergi ke tailor yang dulu ye anak-anak sebab tak mo dah pisang jantung berbuah kembar. Haaaaaaahh...gittew. 

Tepat jam 12.30pm cik wi sampai (eh dia sampai awal saya je yang lambat keluar 1/2jam sebab lambat bersiap) mula-mula kite ke Amcorp Mall, PJ. Kita mula kan pengambaraan ke dalam mall tersebut, masuk je mall tu terus carik butik Hazara yang di suggest kan oleh kakak cik ka. Ok memang not bad tau butik tu, cantik design-design baju dia, price pun tak lah membebankan sangat bagi saya yang serba kekurangan ni tapi bagi orang lebih mampu memang mereka akan cakap butik tu murah. Ye memang reasonable sangat design dengan harga yang disediakan. Tapi sayang, takde color krim.... frust di situ. :'( dengan muka mencuka sebab color yang saya nak takde, kami beredar.....say good bye to nice promoter.  

Meh kite layan diwi sendiwi sementara orang sebelah tak leh terime hari sabtu pun jem hazab! Muahahaha... =p

Then next shop..jalan punya jalan sampai tingkat berapa ntah jumpa la satu butik ni tak ingat nama ape. Tapi the design also nice and reasonable punye price siap ade less 20% lagi pada baju kurung modern and jubah. Saya ni tak lah cerewet tapi kalau boleh untuk baju nikah kita nak jugak yang sedap dipandang dan lain dari yang selalu kite guna betul tak? lagi pun kalau amik yang pelik2 sangat nanti tak boleh nak ulang pakai pulak ye la kita ni orang biase-biase sajer nak kemana sangat la pakai baju yang vogue-vogue kan. Tengok lah baju nikah pun sempoi je dok pegi carik yang dah siap. Cerewet kah itu? tailor yang sebelum ni je yang salah buat baju sebab tu saya jadi macam ni. Huuurrrmm...sedih. Eh ok berbalik pada butik yang kedua, baju ok, design dah cung full lace siap, harga pun cung! Taapppiiiiii... size pulak yang tak mengizinkan.. sobs! Yang tinggal size kecik, dah la badan kite ni kecik sangat2 memang tak muat la kain untuk disarung, baju dah ngam, kain pulak.. wuwuwuwuwuw...nanes.. sebab perut dah lapar, baju tak dapat lagi... pukul 3.30pm baru lunch. Cian cik wi jugak sebab saya dia kene tahan lapar dan dahaga,hewhewhewhew.. 

Selepas penat dan lenguh memusing dalam Amcorp Mall itu kami mengambil keputusan untuk ke Wangsa Walk pula.. sebab adik ade cakap situ pun banyak baju yang dah siap cecantik. Haaahhh...macam carik baju raya je rase bukan baju nikah, harharharhar... dan seperti yang di jangka memang nan hado jugak kat Wangsa Walk tu baju yang sesuai untuk saya pakai time nikah. Mase tu memang dah tak tertahan lagi hati, puas dah pusing kat semua butik yang ada, last2 jumpa la jugak yang berkenan kat hati. Tapi dibeli selepas berpuluh kali cakap "ok ke tak" dekat cik wi. Huhuhuhu.... Akhirnya baju tu di beli bukan untuk majlis nikah tetapi untuk Hari Raya, wawawawa.. dapat baju raya!! 

Ape-ape pun misi untuk mendapat kan baju nikah dengan plan yang pertama gagal..balik rumah nanes kuat-kuat sebab badan penat otak stress kaki lenguh tapi baju tak dapat. Wuwuwuwuwuwuwuwu.... kalau u olls tau kat mana-mana butik yang ade jual baju cantik-cantik boleh tak suggest kan kat kite? Nak tempah, tapi risau tailor dah tak nak amik sebab Hari Raya akan menjelma tiba... Itu lah kes huru-hara yang panjang kali ini. Sekian, keep smile! :)

Taa-daa!





No comments:

Post a Comment

Thanks yaaaa.... =)

Nuffangs Adds