Tuesday 18 August 2015

TAWAS

Assalamualaikum

Pada siape yang bersalinkan anak dalam negeri selangor mesti dah tau kan ada Tabung Warisan Anak Selangor untuk anak selangor ni? ke ade jugak yang tak tau? ok pada yang tak tau boleh la pegi daftar kan anak korang untuk dapatkan accaount TAWAS ni. Senang je korang just pegi kat mana-mana JPN and minta borang untuk buka account TAWAS.

Actually i pun dah lambat jugak daftarkan untuk Sofea. Sebab masa bersalin tu i pun tak tau nak daftar macam mana, sampai lah satu hari ada kawan i bagi tau cara nak dapatkan account TAWAS ni time tu umur sofea dah 8/9 bulan tak silap. So takpa pada yang belum buka account tu boleh je buka sekarang, sebab takde had umur rasanya and yang paling penting anak tu mesti lah anak jati selangor, lahir kat daerah negeri selangor ok? bukan alamat selangor tapi lahir tengganu, thats is big NO! 

Dalam account tawas ni anak korang akan dapat sejumlah wang yang bernilai RM1,500.00 seorang. Tapi bukan dapat cash tau, hehehehe.. duit dalam account TAWAS ni ada tarikh matang dia.. macam Sofea tarikh matang dia pada tahun 2032, wawawawawa gila lama lagi tu..tah sempat ke tak i nak pegi ambikkan untuk Sofea. Time tu umur Sofea 18tahun. If tak silap i jumlah duit tu akan meningkat year by year.. so by the time umur anak korang dah 18tahun nanti mungkin jumlah dah makin bertambah.. so boleh la nanti buat tambah2 belanja untuk anak-anak ni masuk U/kolej.. ok la kan? sapa nak bagi duit free ye dak? Bila account dah siap dorang akan bagi kad ahli dan slip/sijil atas nama anak masing-masing and kat situ la nanti akan ada tarikh matang untuk kua kan duit tu bila.. 


Ni kad Sofea bahagian depan


bahagian belakang


Slip/penyata tabung TAWAS bahagian depan


bahagian belakang


So pada mana ibu-bapa yang berjaya melahirkan anak dengan ic selangor, jom la kita daftar ramai-ramai.. grab peluang yang ada ni. Bukan untuk kita je, untuk masa depan anak kita jugak..maybe jumlah dia tak besar, tapi bagi i cukup lah untuk buat tambah-tambah perbelanjaan dia bila dah besar nanti.. rezeki jangan ditolak, kheeeennn... hehe. 











1 comment:

  1. Untungnye kan jadik anak selangor..anak kl mcm xde yayasan jer..

    ReplyDelete

Thanks yaaaa.... =)

Nuffangs Adds