Friday 3 April 2015

Miracle Needs #luahanhati

Assalamualaikum.

I tak tau ape punca apa silap nya sejek kebelakangan ni. Bulan berganti bulan, minggu berganti minngu. Asik ade je selisih faham. Baru nak pulih datang pulak masalah lain. Baru je nak ok datang balik punca lain. Sampaikan i dah tak tau nak cakap macam mana. Bila dah ok dah tenang muncul pulak yang lain... ape hal ni? ape yang tak kene pun tak pasti. Pantang salah cakap sikit memang akan tarik muka emo terus.

Ya Allah...kuatkan lah hati kite, tenang kan lah hati ini untuk terima ujian ini.. Lapangkan lah dada ini untuk menerima segala ujian dari Mu. Dah tak tertahan lagi hati ni nak menanggung kesakitan, dah terasa berat sangat beban yang ada. Apa kah petunjuk yang Engkau mahu berikan Ya Allah? Lapangkan lah hati ku ini Ya Allah... tebalkan kesabaran pada diri ini, tabahkan la hati ini, tanamkan iman yang secukup nya pada diri ini. 

I minta maaf sebab terpaksa tulis benda ni kat sini. Sebab i rasa ini je tempat untuk i luahkan segala yang terpendam. Cuma i jadi bingung ape yang menjadi punca pun i tak pasti. Kenapa i kene facing benda macam ni selalu. I dah tak mampu nak berendam air mata dah tak kuat hati ni nak menanggung pedih. Nak melawan pun dah tak ade kekuatan. Hanya mampu berdoa di beri kekuatan dan diberi petunjuk. Tiap hari tanpa jemu i berdoa. Tiap pagi i akan harap benda baru dan akan hilang semua yang berparut tu, tapi bila baru je nak pulih datang balik benda yang kita tak nak tu. Apa yang i harapkan sekarang ni cepat la benda macam ni hilang dalam hidup, cepat la pulih macam sedia kala. Letih penat nak fikir dah..... doakan saya kuat ye semua. :)




No comments:

Post a Comment

Thanks yaaaa.... =)

Nuffangs Adds