Friday 14 November 2014

Dah nak habis tahun wishlist dah tercapai belom?

Assalamualaikum!

Kejap je dah nak hujung tahun balik kan? sedar tak sedar lagi sebulan lebih je nak tutup tirai 2014.. and getting older :'( eh tak tua pun tak tak age just a number tapi hati sentiasa muda okieess.. ;p

Ape wishlist korang? getting merried? getting anak? pegi holiday oversea? beli rumah? beli kereta? belanja atok nenek mak ayah adik beradik pegi umrah? ooooohhhhh... itu semua adalah impian saya dari dulu. Beli kereta dah tertunai 4 tahun lepas hihihihi.. syukur alhamdulillah..yang getting merried  and getting anak pun dah.. syukur Ya Allah hidup ku sudah sempurna dengan kewujudan 2 orang hamba Mu itu sesungguhnya aku lah insan yang paling bahagia dengan kehadiran 2 orang hamba Mu itu, terima kasih atas pemberian Mu dan rasa nya tak ada apa-apa lagi yang akan ku minta selain dari kasih sayang, dimurahkan rezeki kami sekeluarga dan dilindungi oleh Mu *blessed*

Percaya tak actually i tak pernah letak target or azam bila tahun berganti tahun. I tak pernah letak kan apa-apa harapan pada diri semua nya biar lah ia jadi dengan semula jadi and Alhamdulillah untuk setakat harini.. Yess terpulang pada individu kan semua ni, ada orang macam-macam wishlist dia bila tahun baru muncul, alhamdulillah kalau semua yang dia wish dapat eh ade tau yang wish and dapat.. memang dia gigih la kan lepastu kire rezeki dia la tu kan? pastu ade jugak yang penat-penat wish sekali satu pun yang dia list tak dapat..itu kita nak cakap macam mana kan kire bukan rezeki la tu..takpe cuba lagi next year ya! Jangan putus asa ok.

Abes yang jenis tak de wish or tak de ape-ape target macam i cane? kire i seorang yang memang tak de tujuan hidup ke ape? T___________T  Dulu masa belom kawin ari-ari sebelum tido dok berangan nanti nak kawin sebelom umur sekian sekian..nak ada anak sebelum umur sekian sekian..sekali amek kau haha tanpa di duga dan di jangka dah tertunai pun semua tu. Setakat wish macam tu i percaya alaaa.. potong jari la kalau semua pempuan tak penah pikir pasal hal tu kan..mesti semua pun penah gak pikir macam tu.. tapi tu lah kadang tu apa yang kita wish tak tentu semuanya akan jadi mengikut kehendak kita mungkin ada yang dapat tapi dalam 10 mungkin 1 or 2 je yang dapat kan? yang lain sama je semua hanya mampu merancang...kan? sebab tu i tak pernah buat apa-apa azam bila masuk tahun baru cukup lah di beri kesihatan yang baik di lindungi dari segala anasir yang tak baik dan dilimpahkan rezeki yang bergolek-golek kalau boleh.. insyaAllah..hihi.  

Teringat time sekolah dulu-dulu bila tahun baru je sibuk semua dok tanya ape azam kau tahun ni? azam azam bin? hahahaha... bagi i azam tu memang takde tapi impian tu ade. Azam tu bagi i kan mungkin terlalu berat.. impian pulak mungkin tu lebih sesuai sebab if azam kalau kita tak dapat kita akan kecewa kan lagi-lagi kalau kita memang betul-betul dah berazam untuk dapat kan tahun tu jugak, tapi kalau impian die tak kisah if tak dapat tahun ni its ok...try lagi next year or next next next year kan? betul tak? itu bagi i la..lain orang lain pendapat ye dak? buat ape nak semak-semak kan otak kita buat je yang mana termampu asalkan kita tau apa tujuan kita kan? 

I ucapkan tahniah pada korang-korang yang azam nya dah pun tertunai..(tahniah je la yang mampu nak adiah beli sendiri ;p) pada yang masih lagi tak tertunai azam nya ade lagi masa ni..jangan putus asa ok. Bagi yang confirm tak dapat nak tunaikan azam korang tu takpe lah..bersyukur je la dengan apa yang ada.. Hidup tetap masih diteruskan bukan nya kalau wishlist yang korang nak tu tak dapat korang tak akan dapat selama-lamanya or kene tembak dengan orang jepun kan?polis pun tak tangkap kalau azam korang tak tertunai.. itu maknanye kita kene lagi berkerja keras anggap je rezeki tu ada cuma lambat dengan cepat je..takmo sesedih ye. :) 

Moga tahun baru yang akan muncul ni dapat mengubah kita menjadi seorang yang lebih berjaya and maju.. Now kos sara hidup sekarang dah tinggi nak buat apa-apa semuanya kene plan betul-betul..so impian i kalau ade peluang i nak berniaga nak carik side income nak tolong family and ubah nasib family..eh nape tetibe jadi cerita sedih ni?? ok lah makin panjang i taip makin melalut dah jadi nye. So untuk korang Happy New Year in advance ye. :) Ingat daku dalam doa mu... heh???????  




No comments:

Post a Comment

Thanks yaaaa.... =)

Nuffangs Adds