Friday 7 November 2014

Ada betul nya

Assalamualaikum!




Harini penuh dengan motivasi..tetiba i pun bertukar jadi seorang insan yang bermotivasi buat ape-ape pun macam nak tanam dalam diri "ok from now on kalau nak do something mesti kene gini mesti kene gitu" haaa..lebih kurang macam tu lah. Lagi sekali terbaca post keratan ayat yang sangat bermotivasi macam ni, yang ni i dapat dari twitter tak tau saper yang post sebab scroll-scroll tadi nampak terus print screen.. 

Ayat ni simple je kalau dibaca kan? tapi cuba korang dalami and hayati cewwwwaahhh sastera naw ayat mu kuna walaupun i bukan budak satera hahahaha... ok i ngaku sekarang ni i masih lagi ade yess ADA LAGI tertinggal solat lagi-lagi ade time bujang dulu pun laaaaaaaaagggggggggiiiiiiiiiii laaaaaaaaahhhhhh banyak culas-culaskan solat. Ya Allah memang jahat sangat i ni kan? sanggup tinggal solat macam tu je! Ya Allah ampun kan dosa-dosa ku ya Allah...malu sungguh rasa bila banyak buat dosa ni lagi-lagi tinggal kan solat. Takpa i mengaku i masih belum lagi menjadi sorang muslimah yang sejati harap-harap i boleh ubah sikap i ni. Solat tu tiang agama kalau kita tak betul kan tiang agama kita macam mana kita nak berdiri dengan tegak betul tak? ni tiang pun senget confirm kita berdiri pun asik condong je... bila berdiri pun condong jalan pun tak betul macam mana nak didik anak-anak dengan betul? Alllaaaahhh... sekali lagi dah dipenuhi dengan rasa bersalah :'( *tears* 

Ini lah lumrah manusia bila ditegur baru nak bergerak baru nak rasa insaf sampai bila? ye sampai bila asik nak ditegur je? insyaAllah i akan cuba sedaya upaya i nak ubah sikap i ke seorang yang lebih penyabar and tak akan mudah naik angin dengan setiap perkara. InsyaAllah dengan jaga solat sikap itu pasti akan berubah, sebab bila nak buat sesuatu atau nak cakap sesuatu kita akan ingat Tuhan Maha Pencipta. Wallaahualam.. 

Ini motivasi i untuk harini bukan untuk sesiapa, ini untuk peringatan pada diri i sendiri i nak tiang i tegak tak nak dah jalan condong tak cantik jalan condong kan?..... :) 



No comments:

Post a Comment

Thanks yaaaa.... =)

Nuffangs Adds