Tuesday 2 September 2014

04.07.2014 - 39weeks 4days

Assalamualaikuuuummmm.........kihkihkih kuuumm tu kene panjang sikit, maklumlah 2 bulan ku cuti, 2 bulan jugak lah blog ini berpantang. Kahkahkah sape yang pantang ni? blog ke tuan belog yang femmalash ni???!!

Ok bace tajuk, jom cite pasal tajuk. Pada 4.7.2014 alhamdulillah... saye dah pun selamat melahirkan seorang Puteri yang sihat sempurna, MasyaAllah.. perasaan tu hanya seorang ibu je yang tahu. Memang betul kata orang tua, bila kita dah ada anak ni perasaan/naluri keibuan itu akan muncul sendiri. Macam saye ni memang cepat kot jemu dengan budak2, bukan jemu benci tapi kalau bab suh melayan budak2 tu memang takde la.. kejap je bertahan nak layan budak2 pastu dah angkat bontot baik i pegi makan, hahahaha... Tapi bile dah beranak sendiri ni bile dapat je tengok muka anak yang gedebuk doctor letak atas dada time bersalin tu terus syahdu je rase..sayu je rase hati ni, sayu yang macam mane tah tak reti nak cakap terus tanam niat dalam hati "Ya Allah, akan ku jaga dan ku pelihara zuriat yang telah engkau kurniakan ini yang telah engkau perintahkan ini semoga akan menjadi seorang yang mengikut perintah Mu sehingga menjadi seorang yang soleh/solehah, insyaAllah...."

Sakit masa contruction tu memang lain orang lain rasa dia tapi ape pun Alhamdulillah saye selamat melahirkan baby gegirl ni secara normal dan natural cuma dah hujung2 contruction tu je saye ade ambik suntikan pethidine sekali. Tapi sakit tu tak lah hilang cuma dia kurangkan je, sebab fungsi pethidine tu sama fungsi nye macam ubat tahan sakit. Terima kasih untuk suami yang tak jemu untuk memberi semangat kat isteri dia yang memang tak tahan sakit ni. Habis leher & lengan cikwie saye rentap bila contruction tu datang, sampai dia pun sakit2 badan lenguh2 badan dia hihihi..sorry b, tapi tengok sekarang awak lah orang pertama yang paling gembira kan? cikwie jugak teman saye kat labor room sampai baby keluar cikwie jugak la yang tak henti2 bersorak sama-sama dengan nurse dan doctor untuk bagi semangat minta saye teran kuat2..dengan 4 kali teran Alhamdulillah baby dah selamat keluar dari rahim mama nye. Uri pun tak lama nak tunggu untuk keluar..lepastu doctor kasi bius untuk jahit, syukur jugak sebab doctor kate jahit tak banyak untuk bahagian dalam.. :)







Tepat pukul 12.27am baby keluar seberat 2.9kg panjang 52cm dan dinamakan Tiara Sofea binti Sapawi. Syukur sangat2..tak terluah rasanye bila dapat tengok baby sendiri. Macam tak percaya pun ada..hihihihi. 

No comments:

Post a Comment

Thanks yaaaa.... =)

Nuffangs Adds