Tuesday 23 July 2013

Yang Sebenarnya....

Salam lovers!

Dan sebenarnya ku mengharapkan di sebalik senyumanmu itu kau juga mencintai aku...lalalala. Hahahaha...tu lirik lagu sape? siape tau? siape jawab betul dapat pakage percutian di bilik sendiri 5 hari 7 malam. Kuangkuangkuang..... :p Kali ni saje je nak borak-borak, nak cerita pasal diri sendirI. Ok YANG SEBENARNYA....

1. Saya adalah seorang yang cepat menangis. Mihmihmih.. tak kiralah, marah ke happy ke ape-ape pun mesti cepat je nak nangis. Kalau happy tu bergenang je air mate kat kelopak mate ni pastu lap sorok-sorok, kalau tengok cerita sedih jangan cakap lah abis basah bahu baju. Kene marah lagi lah memang dan dan tu jugak air mate lelaju keluar. Marah pun same memula je marah kaw-kaw kat orang, lepas bila dah rede marah, meleleh air mate. T_T *macammanetakselalukenebuli*

2. Sangat-sangat lah *loyal/setia*. Yang ni memang admit sangat lah. Tak kira pasal ape pun. Kawan, kekasih, tempat kerja pun same je. Kawan, memang saya ada ramai jugak kawan, tapi tetap jugak setia dengan kengkawan saya yang dari sekolah rendah tu (cik ka cik za & cik na) sampai la sekarang ni. Sampai dah jemu tengok muka masing-masing, gaduh ade jugak tapi gegaduh manje je tu pun tak lame, pastu kawan balik... haha! Kekasih, hurrmm...cite pasal ni memang semua kengkawan pun dah tau. Seriously saya dengan cik wie dah berkawan 8 tahun. Dari saya form 5 sampai dah betunang sekarang ni.. ade jugak begaduh, tapi ntah macam mane kekal sampai sekarang. Niat nak cuba carik yang lain pun tak terlintas (harap-harap cik wie pun same lah setia macam saya) kalau ade orang nak *try* pun saya tak layan. Malas lah nak layan mungkin dah selesa dengan yang ada. :) Tempat kerja, saya dah pun jejak kan kaki dalam alam bekerja ni dah 7 tahun. Tapi baru sekali je tukar tempat kerja. Hahahahaha... yang ni pun sama gak, malas ah nak tetuka kalau tempat dah ok lagi-lagi kalau environment best lagi ah malas nak carik tempat lain. Merungut sikit-sikit tu ade la.. tapi esok bangun tetap gak pegi keje. kihkihkihkih... =)

3. Kuat berangan. Hahahaha...part ni best oh. Ye lah berangan ape yang tak best kan? pastu free bukan kene bayar pun. Kehkehkeh... sebelom tidur tu wajib ye berangan. Kejap-kejap berangn jadi orang kaya, pastu nak jadi jelita macam Preity Zinta (favorite bolly actres) kadang-kadang nak jadi macam Fazura tapi sekarang dah tukar nak jadi macam Lisa Surihani lah. Harharharhar... Kengkadang tu bukan mase nak tidur je, tengah lepak-lepak pun boleh berangan so siape yang ade tu layan kan ajer lah ye... thehehe. 

4. Kulit sensitif. Haaaaa....bukan jiwa sajer yang perlu ada sifat sensitif ni ye. Kulit pun nak jugak, haamiiikkk kau! Kulit saya ni memang tersangat sangat sangat lah sensetip nye... Bukan bab makan sefood..uuiissshhh makan tarahaaall boleh je makan semua jenis hidupan laut.. cume tak tahan kalau kene gigit dengan serangga. Eh jap, semut serangga kan? Dengan semut la paling saya tensi, kene gigit dengan semut merah yang kecik tu pun kulit akan jadi merah menyala pastu bengkak ok.. bengkak tahap macam kene sengat lebah je kadang-kadang tu. Dulu masa saya baby mama & ayah pernah cerita, saya kene gigit something kat atas kaki and tempat tu membengkak dengan besar sekali, tapi masa tu dorang tak tau lagi kene gigit ape sampai bawak saya pegi klinik pastu kene injection la jugak masa tu. Rupa-rupanya kene gigit semut je pooowwnnn.... *tepukdahi* huk aloh, kecoh lah budak ni. Nyamuk pun sama, kalau balik kampung tak bengkak-bengkak memang tak sah. Pastu kalau nyamuk saya tak suka sebab dia akan tinggal kesan parut pastu lama nak hilang, ishk tensi tau! Hahahahaha... dah kulit i kulit mahal nak buat camaner ye dak. *silamuntahpink* +_+

5. Jenis tak makan hidupan air tawar. Korang tolong lah... saya memang tak makan ikan-ikan air tawar ni. Semua jenis ikan lah, memang tak boleh nak diterima tekak ni untuk makan. Lagi-lagi ikan keli, uuuwwwwwaaaa....ikan tu paling saya tak suka sebab kepala die dah la macam ular pastu badan lelembik dah takde air pun still jugak nak mengeletek. Eeeeeee! Ikan pekasam pun sama, kan banyak orang buat ikan pekasam tu dari ikan sungai, saya memang tak sentuh la kalau mama masak tapi kalau jenis ikan tu kecik-kecik pastu goreng gegaring sampai bunyik krup krap krup krap bila kunyah baru saya makan,hehe. Ikan patin ade jugak la makan, tapi kalau yang tak berbau. Kalau saya makan pastu ade bau lumpur, memang saya kehek kat situ jugak. Cuma sekarang ni baru jugak la boleh terima tekak ni dengan ikan talapia merah. Itu pun lepas cik ka paksa rasa ikan tu masa kiteorang buat bbq. Tapi ape lah nasib saya dapat tunang yang suka makan ikan keli. Cik wie kalau nampak je ikan keli memang die akan terkam ikan tu je, tolong lah jangan mintak saya masak pulak nanti eh. Kalau teringin sangat awak gi je lah beli yang dah siap masak ye cik wie... Ngeeeee.. 

6. Tak suka kalau bilik berbau. Eeeeeuuuwwww! Korang pernah tak jumpa bilik orang yang berbau. Kalau bau harum wangi takpe lah. Ini dengan bau hapak towel lembab dia, bau kaki sebab stokin kotor tak cuci, bau asap rokok yang terperap, eh macam-macam bau lah. Sorry ok, kalau saya di beri RM50 untuk masuk dalam bilik tu pun memang saya tak akan masuk. Pedulik ah kalau orang nak cakap ape pun. Geli weyh! Dah la macam-macam bau ada pastu lantai bilik pun jenis tak reti nak bersih kan, apa cita?! Muka je nak cantik, nak handsome tapi bilik macam tongkakng pecah. Ishk pengotor gila!

7. Suka makan masakan kampung dari western. Hallo hallo hallo walaupun saya ni tak makan ikan sungai tapi masakan kampung la paling saya suka. Kalau letak chicken chop/steak dengan nasi lauk ikan pari masak asam pedas, ikan masin,sambal belacan dengan ulam harus lah saya tolak chicken chop/steak tu ye. Uiissshhh...tulis ni pun dah meleleh air liur ni. Slurrpp!! Sebab tu saya suka balik kampung sebab kat kampung dapat makan macam-macam. Lagi-lagi kat Kelantan, pepagi pun dah ade orang jual ayam bakar hookkayy. Kalau pegi sane anda-anda kuruih kering, jangan risau tak sampai 3 hari badan u olls mesti naik. Yer ah pagi nasi tengah hari nasi malam pun nasi lagi. Abis diet kalau balik sane. T_T

8. Hantu pulut. Bawak datang je lah pulut ape kat depan muka ni confirm abis. Harharhar... gila buruk perangai kan. Kalau dapat makan pulut hari-hari pun saya sanggup. Sarapan pulut pagi dengan inti ataupun ikan masin, tengah hari pulut dengan rendang/sambal tumis, petang pulut bakar. malam pulut mangga. Wooooaaaahhhh.... mak sanggup! Hari raya paling best sebab pulut di merata-rata, lemang pun hantu gak. Pulut kan tuuuu..... hehe.

9. Hanya makan daging ayam dan daging lembu sahaja. *banyak nye point pasal makanan!! ok takpe kite teruskan* siape hantu kambing? sape suke makan itik? rusa? arnab? gajah?? eh ade ke? tak kisahla kan..tapi sila lah bawak saya. Sebab kalau bawak saya, u olls tak akan rugi, saya hanya akan pandang je daging tu, cuit sikit pun tak. Pastu siapa yang suka makan abdomen binatang? macam hati, pedal etc.. yang itu pun saya tak akan sentuh. Harharhar... gila rugi kan. Tapi nak buat camane, dah tak makan...kalau makan mesti luek balik. Macam rasa something je klu makan. Bau die pun lain. So tekak tak terima. Heeeee...     

10. Tak suka bising-bising bila pagi. Korang suke ke pepagi bangun pastu dengar bising-bising? Orang membebel? suke? hisssshhhh...tolong lah, kalau bende tu jadi kat saya, memang satu hari la mood saya tak ok. Saya akan moody je. Orang pepagi kalau bangun nak happy2 nak suasane yang ceria. Ni kalau bangun je dok bising2 memang hangin la satu badan kan. Same gak kalau sampai je office dengar nyonya-nyonya kat office ni mengumpat. Eh helloooowwww...cakap slow-slow tak boleh ke? Ni cakap macam orang tu 10 batu jauh nye. Padahal duduk kat sebelah je pun. Hormat la sikit..dah la cakap macam nak begaduh. Eh memang hangin lah! 

Ade lagi sebenarnya tapi nanti-nanti lah saya share lagi eh, yang ni pun macam dah lenguh je nak menaip. Mihmihmihmih...nanti kalau saya free-free saya cerita lagi. Bye! 

Taa-daa! 

          


2 comments:

  1. hehe..aku pon gembeng! menangis je. tgk makcik2 tepi jln pon kdg2 tersentuh, rabak..hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooo....haha. gembeng eh? itu menunjuk kan hati kita halussss.... hahah. puuuiii! =p

      Delete

Thanks yaaaa.... =)

Nuffangs Adds